szkola dw5

Debata uczniowska na temat dobrego wychowania

W Szkole Podstawowej nr 2 im Marii Konopnickiej w Szamotułach ostatnich dniach miesiąca listopada i pierwszych grudnia bieżącego roku przeprowadzono klasowe debaty uczniowskie na temat dobrego wychowania. Była to doskonała okazja do propagowania właściwych wzorców zachowań oraz  podniesienia kultury osobistej wśród uczniów.

Kształtowanie prawidłowych postaw społecznych oraz umiejętności kulturalnego zachowania się w szkole i poza nią, wdrażanie nawyku stosowania zwrotów grzecznościowych, wyposażenie uczniów w wiedzę na temat zasad savoir – vivre to główne cele  pracy wychowawczej naszej szkole.

Uczniowie klas I-VI uczestniczyli w pogadankach, dyskusjach prowadzonych przez wychowawców klas, odgrywali różne scenki sytuacyjne np.: w autobusie, na ulicy, w restauracji.  Nauczyciele wykorzystali książkę autorstwa  Grzegorza Kasdepke pt. „Bon czy ton savoir – vivre dla dzieci” oraz  Internet: https://www.youtube.com/watch?v=oZk_CH_jCOA

 https://www.youtube.com/watch?v=OWsTnxpxxH4,

https://www.youtube.com/watch?v=xSucyyPsPeA

https://www.youtube.com/watch?v=xSucyyPsPeA

https://www.youtube.com/watch?v=x0cEl7MmmBA.

Uczniowie klas I-III wypracowali w klasach kodeksy zachowań oraz wzięli udział w konkursie plastycznym, indywidualnie i  w grupach, wykonali prace w dowolnym  formacie, dowolnymi technikami plastycznymi, wybierając dowolnie sytuacje. Uczniowie kas IV-VI uczestniczyli w debacie, podczas której wypracowali Szkolną Kartę Zasad Dobrego Zachowania.

Wszyscy uczniowie byli bardzo zaangażowani w wykonanie wyznaczonych zadań, z dużą ochotą podnosili poziom  swojej kultury osobistej.

Renata Paczkowska

Szkolna Karta Zasad Dobrego Zachowania

1. Zwroty grzecznościowe na co dzień: „dzień bobry”, „ proszę”, „dziękuję”, „przepraszam” itp.

2. Żadnych wulgaryzmów!

3. Szanuję innych i jestem szanowany.

4. Pomagam kolegom, koleżankom, jestem życzliwy.

5. Nie jestem obojętnym na przejawy agresji, wandalizmu.

6. Higiena osobista i porządek w domu i w szkole.

7. Strój odpowiedni do sytuacji (codzienny i galowy).

8. Punktualność i obowiązkowość „cnotą” każdego ucznia.

9. Wiem jak należy zachować się podczas imprez i uroczystości szkolnych oraz w miejscach publicznych: kino, teatr, itp.

10. Kultura osobista w każdej sytuacji.

Fot. Renata Paczkowska