szk20

Szkoła z Klasą 2.0

Nasza szkoła realizuje program Szkołą z Klasą 2.0, który inicjuje szereg działań związanych z czytaniem i odkrywaniem technologii informacyjno – komunikacyjnych jako narzędzia pracy w szkole.

W ramach tego programu Szkoła Podstawowa nr 2 otrzymała status SZKOŁY EKSPERCKIEJ!

Tytuł ten przyznawany jest szkołom, które otrzymają minimum trzy odznaki „Dobra praktyka” za opisy zadań realizowanych przez różnych nauczycieli. Nasza szkoła jest w posiadaniu 13 takich odznaczeń. Zdobyli je: Maria TomkowiakElżbieta Dąbrowska, Katarzyna Dobrychłop oraz dyrektor szkoły Małgorzata Jagiełłowicz .

Szkolny Zespół 2.0 tworzą: dyrektor – Małgorzata Jagiełłowicz, koordynator – Maria Tomkowiak, nauczyciele: Ewelina Budych, Elżbieta DąbrowskaKatarzyna DobrychłopKrystyna Konopacka-Izydor, Adrianna KionaRenata PaczkowskaVioletta RakowskaTeresa SzczechowiakAgata Szwedek, Waldemar Walczak.

W wyniku debat klasowych i szkolnej debaty panelowej wypracowaliśmy Kodeks Szkoły z Klasą 2.0. – to pierwsze wspólne działanie, które zagwarantowało nam  zdobycie odznaki „Dobra praktyka”. Pod kierunkiem swych nauczycieli uczniowie systematycznie poszerzali wiedzę na temat praw autorskich, uczyli się opisywać źródła internetowe, tworzyli prezentacje multimedialne, uczyli się korzystać z programów i zasobów internetowych przygotowując lekcje odwrócone oraz przygotowując się do pełnienia roli nauczycieli i ucząc innych.

W ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 działają w naszej szkole trzy blogi, na których nauczyciele i uczniowie opisują swoje działania:

 

Dobre praktyki edukacyjne, inspirujące przykłady i pomysły na nowe działania oraz opisy tegorocznych zadań uczestników Szkoły z Klasą 2.0 można wyszukać pod adresem:  http://szkolazklasa20.pl/

 

Zachęcamy również do korzystania z aplikacji na stronie: LearningApps.org?

LearningApps.org jest aplikacją Web 2.0 wspierającą proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów. Istniejące moduły mogą być bezpośrednio wykorzystywane w nauczaniu, lub też zmieniane lub tworzone przez użytkowników w Internecie. Celem jest zebranie aplikacji wielokrotnego użytku i udostępnienie ich publicznie. Aplikacje nie zawierają zatem żadnych specjalnych ram lub konkretnego scenariusza lekcji: są ograniczone wyłącznie do interaktywnej części. Aplikacje nie stanowią zatem jednostki lekcyjnej, lecz muszą być osadzone w odpowiednim scenariuszu nauczania.

http://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&tool=

Maria Tomkowiak