mms_20190915_212402

Wycieczka do Wronek i Pielgrzymka do Biezdrowa

Dnia 14 września 2019r.  w sobotę wczesnym rankiem uczniowie SP2 pod opieką Pani Moniki Paluch wyruszyli pociągiem z Szamotuł na wycieczkę do Wronek, a następnie pieszo udali się na pielgrzymkę do Św. Krzyża w Biezdrowie. Pielgrzymkowy szlak na otwarcie nowego roku szkolnego stał się już tradycją w naszej szkole i wielu uczestników tegorocznej pielgrzymki brało w niej udział kolejny rok z rzędu.

Po przyjeździe do Wronek zaczęliśmy od zwiedzania najważniejszych punktów turystycznych. Dowiedzieliśmy się o losach więźniów politycznych, Wronieckiego osiołka, jak również historii miasta, które kiedyś nosiło Niemiecka nazwę Wronke. Zwiedziliśmy średniowieczny gotycki kościół pod wezwaniem Św. Katarzyny gdzie poznaliśmy historie powstania ołtarza pędzla Witolda Siwińskiego. Następnie z księdzem i grupa pielgrzymów udaliśmy się szlakiem pieszej pielgrzymki do Biezdrowa. Na trasie pielgrzymkowej pokonaliśmy ponad 25 000 kroków. Na miejscu w Kościele Świętego Krzyża powitał nas ksiądz proboszcz i pobłogosławił doceniając pielgrzymkowy wysiłek i oferując poczęstunek w świetlicy. Po Mszy Świętej udaliśmy się w drogę powrotną pokonując pieszo kolejne kilometry. Po powrocie w kościele Św.Katarzyny ksiądz proboszcz wręczył za wytrwałość wszystkim uczestnikom medalik Najświętszej Maryi Panny.

Umocnieni i radośni udaliśmy się dalej na obiad do tureckiej restauracji a następnie na lody do lodziarni. Na koniec był wypoczynek i zabawy na wronieckiej plaży. Wieczorem wróciliśmy do Szamotuł ze wspaniałymi wspomnieniami. „W następnym roku też idziemy!” – słychać było na dworcu w Szamotułach. Zapraszamy wszystkich tych, którzy jeszcze nie zdobyli się na odwagę, aby wyruszyć pielgrzymkowym szlakiem, ponieważ jest to niesamowite przeżycie, które odmienia życie!